Algemene (Leverings) Voorwaarden
Bestelprocedure
U kunt uw bestelling op meerdere manieren bij ons plaatsen:
- Telefonisch 0115-610636 op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.
(Buiten deze tijden zijn wij enkel telefonisch bereikbaar voor lopende cateringopdrachten)
- Via E-mail buckys@buckyscatering.nl
Wenst u uw bestelling liever in een persoonlijk gesprek toe te lichten?
Dan vragen wij u hiervoor telefonisch of per e-mail een afspraak te maken.
Wij maken dan voldoende tijd vrij om u op ons kantoor te kunnen ontvangen.
Nadat u uw bestelling geplaatst heeft ontvangt u van ons een opdrachtbevestiging.
Levering
U geeft ons het gewenste tijdstip van aanvang door en wij leveren ongeveer 30 minuten op voorhand.
Ons personeel heeft dan voldoende tijd uw bestelling op de juiste manier af te kunnen leveren en
gereed te zetten voor u en uw gasten.
Warme gerechten worden warm geleverd en zijn direct klaar voor gebruik.
Afhankelijk van de logistieke planning kan het zijn dat uw levertijdstip afwijkt van hetgeen gewenst of afgesproken is. U wordt hierover dan ten allen tijde telefonisch of per e-mail ingelicht.
Wij zorgen vervolgens voor het bewaken en bewaren van de juiste temperatuur van het product tot aanvang.
Bij bestelling van een buffet of barbecuemenu vragen wij u vriendelijk het vooraf opgegeven aantal meter (buffet)tafel gereed te zetten.
Heeft u niet voldoende ruimte? Wij hebben buffettafels te huur, deze dient u echter op voorhand te reserveren.
Al onze menu’s worden standaard geleverd inclusief porseleinen borden, RVS bestek, papieren servetten.
Afhankelijk van het gekozen menu worden hier alle andere noodzakelijke materialen aan toegevoegd als broodmand, broodplank, broodmes, opschepbestek, au-bain marie chafing dishes, soepkoppen, eetlepels, etc.
U dient uw bestelling direct bij aflevering te controleren op volledigheid en eventuele onvolkomenheden direct te melden bij de chauffeur.
Afwas
Al het door ons geleverde wordt door ons afgewassen en/of schoongemaakt.
Wij willen u enkel vriendelijk verzoeken alle materialen (vrij van etenswaren, maar niet voorgespoeld)
terug in de daarvoor bestemde kratten te plaatsen.
Indien wij bij het ophalen van de vuile vaat constateren dat onze medewerker(s) hiervoor zorg moeten dragen, zullen wij het dan geldende uurtarief van de medewerker(s) in rekening brengen voor de duur dat het opruimen en sorteren van de vuile vaat in beslag neemt.
Ophalen
Bij levering van uw bestelling wordt er in overleg een tijdstip afgesproken waarop wij de kratten vuile vaat en andere toebehoren weer bij u ophalen.
Enkele algemene regels die wij hierbij hanteren:
- Bij buffetten zonder verhuurmaterialen is dit 3 tot 3,5 uur na aanvang (uiterlijk 4 uur na levering)
- Bij barbecues zonder verhuurmaterialen is dit 4 uur na aanvang (uiterlijk 4,5 uur na levering)
- Bij levering van onze overige diensten (lunches, hapjes, etc.) is het tijdstip van ophalen altijd in overleg.
- Bij levering van verhuurmaterialen (statafels, glaswerk, etc.) komen wij op doordeweekse dagen
een dag nadien alles bij u ophalen. Bij verhuur in het weekend komen wij de maandag erna.
- Bij afhalen van verhuurmaterialen dient u deze binnen 72 uur na de dag van gebruik weer bij ons terug te
brengen
Manco/Breuk
Manco’s en breuk dienen bij het ophalen van de vuile vaat gemeld te worden.
De vervangings- of reparatiekosten worden volgens de werkelijke kosten aan u doorberekend.
Bezorg- en ophaalkosten
Leveringen tot 400 euro – 0 tot 10km € 12,50
Leveringen vanaf 400 euro – 0 tot 10km Gratis
Leveringen tot 800 euro – 10 tot 25 km € 25,00
Leveringen tot 800 euro – 25 tot 50 km € 40,00
Leveringen vanaf 800 euro – 0 tot 25 km Gratis
Leveringen vanaf 800 euro – 25 tot 50 km € 25,00
Eventuele meerprijs voor doorgang via Westerscheldetunnel: € 10,00
(Wij gebruiken voor de berekening de module ‘Routebeschrijving’ van Google Maps)
Afhalen
Het afhalen van uw bestelling is uiteraard ook mogelijk.
Hiervoor wordt op voorhand een tijdstip afgesproken, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat uw bestelling tijdig gereed staat.
Aantal personen
Wij vernemen het definitieve aantal personen van uw opdracht graag uiterlijk 7 dagen op voorhand.
Mochten er binnen 7 dagen voor de opdracht wijzigingen in de aantallen zijn, dan hanteren wij hiervoor de volgende regels.
- Door onvoorziene omstandigheden wordt het aantal personen minder:
Mogelijkheid tot annuleren van een bepaald aantal is mogelijk tot 3 dagen op voorhand
Wilt u het aantal wijzigen in minder dan 3 dagen voor uw opdracht dan kunnen wij in overleg tot een oplossing komen. (annuleringskosten, vacuüm verpakken, etc.)
- Door onvoorziene omstandigheden wordt het aantal personen meer:
Mogelijkheid tot wijzigen is mogelijk tot 24 uur op voorhand
Annuleringskosten
Dient u uw volledige opdracht te annuleren door onvoorziene omstandigheden dan worden hier
annuleringskosten voor in rekening gebracht.
Wij hanteren de volgende annuleringsvoorwaarden:
- Annulering meer dan 7 dagen voor de opdracht Kosteloos
- Annulering 5 tot 7 dagen voor de opdracht 25% van het totaalbedrag
- Annulering 3 tot 4 dagen voor de opdracht 50% van het totaalbedrag
- Annulering 1 tot 2 dagen voor de opdracht 75% van totaalbedrag
- Annulering minder dan 24 uur voor de opdracht 100% van totaalbedrag
Diëten/Allergenen
Wanneer er vanuit uw gasten wensen komen met betrekking tot diëten of allergieën vernemen wij dat graag uiterlijk 5 dagen op voorhand. Wij kunnen dan zorgen voor de juiste en volwaardige alternatieven.
Omdat deze handelingen extra kunde en zorgvuldigheid tijdens de bereiding vereisen, aparte presentatie en veelal ook hogere inkoopsprijzen hebben, vragen we hiervoor een toeslag van € 3,95 per alternatieve maaltijd/menu.
Aanpassingen en wijzigingen in het menu
U kunt aanpassingen en wijzingen in het menu doorgegeven tot uiterlijk 7 dagen op voorhand.
Eventuele wijzigingen daarna, worden enkel na overleg eventueel goedgekeurd.
Bucky’s Catering B.V. behoudt ten alle tijden het recht het menu aan te passen bij een tekort aan ingrediënten en/of grondstoffen, te wijten aan derden.
Betaling
Na levering van onze diensten zenden wij u een factuur.
Deze factuur wordt bij voorkeur per e-mail in een PDF-bestand verzonden.
Indien uw e-mailadres niet bij ons bekend is, zullen wij de factuur per post aan u toe zenden.
De factuur dient binnen 14 dagen na factuurdatum aan ons voldaan te worden o.v.v. het factuur- en klantnummer.
Mochten wij de betaling niet (of niet tijdig) ontvangen, dan zullen wij u hieraan herinneren volgens de wettelijk geldende regels.
Bij grote orders wordt er mogelijk een voorschot gevraagd, dit wordt toegelicht in uw persoonlijke offerte.
Sluitingsdagen en Zondagen
Wij zijn jaarlijks gesloten vanaf 24 december tot en met 1 januari.
Bestellingen voor zondagen worden op dit moment helaas niet aangenomen.
Bovengenoemde voorwaarden hebben betrekking op alle bestellingen.